Son günlerde televizyon kanallarında ve yazılı basında yayınlanan İş Bankası'nın çocukları satranca teşvik reklamları üzerine Haber Türk yazarı Nuran Yıldız'ın da aklında kalan düşünceler oldu. Yazar, reklam ile ilgili yorumlarını haber türk sitesinde yer alan yazısında dile getirdi. Yeni reklam üzerine yazılanlar aşağıda yer alıyor.
AKLIMDA KALANİş Bankası’nın çocukları satranca teşvik reklamları: Uzun zamandır bu kadar etkileyici bir gazete reklamı görmedim. Kim yapmışsa ellerine sağlık. Reklamla İş Bankası çocukları okullarında satranç dersini seçmeye çağırıyor. Satranç taşlarını çağrıştıran beş fotoğraf var; Atakule (fil), neresi olduğunu çıkaramadığım kale görüntüsü (kale), Nemrut’tan bir heykel (vezir), Truva atı (at) ve peri bacası (piyon). Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yerinde olsam bir yolunu bulup bu reklamı Türkiye’nin tanıtımı için kullanırdım. Bugüne kadar yapılmış niteliksiz ve karaktersiz Türkiye reklamlarının yanında bu ülkeye yakışır bir reklam olurdu. İş Bankası ve benim tanıdığım Ersin Özince de bu işbirliğinden keyif alırdı.
Yazının Tamamı