Mobile menu

İSVİÇRE SİSTEMİ YARIŞMALAR YÖNETMELİĞİ

 

 İSVİÇRE SİSTEMİ YARIŞMALAR YÖNETMELİĞİ

 

Kısa başlık: FIDE İsviçre Kuralları (FIDE Swiss Rules)1987 Genel Kurulunca onaylanmış. 1988, 1989, 1997 ve 1998 Genel Kurulları ve 1999 Yönetim Kurulunca değişiklikler yapılmıştır.

 

 

Kapsam: Bu yönetmelik, FIDE İsviçre Kuralları ile yönetileceği açıklanan FIDE Yarışmalarında ve FIDE kayıtlarına geçecek turnuvalarda kullanılacaktır. Bu nedenle, bu yönetmelikten sadece küçük sapmalara izin verilir, bu sapmalar yarışma başlamadan önce açıklanmalı ve katılımcıların özellikle bu konulara dikkati çekilmelidir.

Eşlendirmeler ve sonuçların değerlendirilmesinde bilgisayar ve bir program kullanılacaksa, bu, hakeme bir yardım olarak kabul edilir. Hakem bilgisayar çıktısını kabul edebilir veya değiştirebilir; çünkü sorumluluk ve son söz hakemindir.

Not: 1987 Genel Kurulunca onaylanan FIDE İsviçre Kurallarında (C04. A) rakiplerin değiş-tokuşu (madde 12.7) için sınırlama öngörülmüştü. Örneğin renkleri eşitlemek için, değiş-tokuş yapılacak oyuncular arasındaki rating farkının en fazla 100 puan olması gibi. 1988 Genel Kurulu, bunun sadece Maksi Turnuvalar için geçerli olmasına karar verdi. Oyuncu sayısı 2n’den çok olan (n: tur sayısı) turnuvalar Maksi’dir.

1988 Genel Kurulunca onaylanan FIDE İsviçre Kurallarında madde 10. 2 ve 10. 8’de parantez içinde yer alan ifadelerle beraber, madde 12.7 sadece Maksi turnuvalara uygulanacaktır.

 

A. İsviçre Sistemi Turnuvaların Temel Esasları

 

 

1. Oynanacak tur sayısı önceden açıklanır.

2. İki oyuncu aralarında sadece bir defa            oynayabilirler.

3. Oyuncular eşit puanlı veya en yakın puanlı rakiplerle eşlendirilir.

4. Olanaklı ise, oyuncular siyahla oynadıkları sayıda beyazla oynarlar.

5. Olanaklı ise, oyuncular bir önceki turdaki renklerinin tersini alırlar.

6.  Son sıralama, alınan puanların toplanmasıyla belirlenir: Galibiyet için 1 (bir) puan, beraberlik için 0,5 (yarım) puan ve yenilgi için 0 (sıfır) puan. Rakibi gelmeyen bir oyuncu 1 (bir) puan alır.

B. Genel Eşlendirme Kuralları

 

 

7. Eşlendirme Numaraları

 

 

Birinci turun eşlendirmesi yapılmadan önce, katılımcıların listesi hazırlanır ve katılımcılara listedeki sıralarına göre Eşlendirme Numarası verilir. En üst sıradaki ve en yüksek ratingli (kuvvet puanı) oyuncu 1 numaradır. Bu kurallarda 1 numara en üst (yüksek) eşlendirme numarası olarak geçecektir. Aynı kuvvet puanına sahip veya kuvvet puansız oyuncular, sırasıyla, FIDE unvanına, belki yerel kuvvet puanına göre sıralanırlar, olmazsa kura çekilir. Oyuncuların bilgilerini kaydetmek için eşlendirme kartları (B02. Rating Kuralları) kullanılabilir.

8. Tur Atlama

 

8.1. Bir turda oyuncu sayısı çift değilse, en alt puan grubunun en altındaki oyuncu tur atlatılır.

 

8.2. Bir oyuncu sadece bir defa tur atlatılır. Rakibi gelmediği için puan kazanan bir oyuncu, tur atlatılamaz.

8.3. Tur atlatılan oyuncu o tur için bir puan alır. Rakibi ve rengi yoktur.

9. Bir Puan Grubunun Eşlendirilmesi

 

9.1. Aralarında oynamamış iki oyuncu, eşlendirilmeleri halinde eğer birisi aynı rengi üst üste üç defa almayacaksa veya renk farkı ikiden çok olmayacaksa “Uygun Rakip” sayılırlar.

9.2. Aynı puanlı oyuncular bir puan grubunu oluştururlar. Oynanmış olan tur sayısının yarısı kadar puan almış oyuncular, medyan (orta) puan grubunu oluştururlar. Eşlendirmeye en üst puan grubundan başlanır ve medyan grubunun hemen öncesine kadar aşağı doğru devam edilir, buradan en alt puan grubuna geçilir ve yukarı doğru devam edilir, medyan grup sona bırakılır. Medyan grup aşağı doğru eşlendirilir.

9.3. Gruptaki oyuncular, eşlendirme işleminden önce aşağıdaki nedenlerden dolayı, grubu içinde uygun bir rakip bulamayan oyuncular, komşu gruba geçerler.

  1. Oyuncu, grubundaki tüm oyuncularla oynamışsa,

  2. Oyuncu, bir rengi diğerinden iki fazla almış ve grup içinde rengine uygun rakip bulamıyorsa,

  3. Oyuncu, son iki tur aynı renkle oynamış ve grup içinde rengine uygun rakip bulamıyorsa,

  4. Grubun sayısını çift yapmak gerekiyorsa,

Bu şekilde grup dışına geçen oyuncuya Artık Oyuncu “ denir. Artık oyuncunun nasıl seçileceği, “Artık Oyuncu Seçim Kuralları” bölümünde verilmiştir.

 

9.4. Gerekli kaydırmalar yapıldıktan sonra, gruptaki oyuncular eşlendirme numaralarına göre sıralanır ve üst yarıdaki oyuncularla alt yarıdaki oyuncuların eşlendirilmesi denenir. Buna “ Öngörülen Eşlendirme “ denir, rakip ve renk, uyum açısından gözden geçirilecektir. Gruptaki oyuncular 1, 2, 3……….n şeklinde numaralandırılırsa, öngörülen eşlendirme (renkleri dikkate almadan) şöyle olur: 1- (n/2+1); 2- (n/2+2). . . , n/2-n

9.5. Öngörülen eşlendirmede daha önce oynamış iki oyuncunun eşlendirmesi çıkarsa, alttaki oyuncu grup içindeki bir başkasıyla değiş-tokuş yapılır. Renklerin eşitlenmesi ve sırasıyla değişebilmesi için, olanaklı olan diğer değiş-tokuşlar da yapılabilir. Değiş-tokuşun nasıl yapılacağı Değiş-Tokuş Kurallarında açıklanmıştır.

 

9.6. Kilitlenmiş Bir Medyan Grubunun Eşlendirmesi:

 

Medyan grubu eşlendirilemiyorsa, aşağıdakiler adım adım yapılarak açılmalıdır:

·         Eğer, üst gruptan gelen artık oyuncu sayısı alttan gelenlerden çok ise, alt grubun ilk eşlendirmesi bozularak, bu eşlendirmenin iki oyuncusu artık oyuncu olarak orta gruba dahil edilir. Medyan grubu eşlendirmesine yeniden başlanır.

·         Eğer, yukarıda anlatıldığı biçimde olmuyorsa, o zaman üst grubun en yakın eşlendirmesi bozularak, bu eşlendirmenin iki oyuncusu artık oyuncu olarak orta gruba dahil edilir. Medyan grubu eşlendirmesine yeniden başlanır.

10. Artık Oyuncu Seçim Kuralları

 

10.1. Artık oyuncu, Madde 3’e uygun olarak veya grubu içindeki değiş-tokuşlara rağmen, uygun rakip bulunamadığı için başka bir gruba kaydırılan oyuncudur.

10.2. Aşağı doğru eşlendirme yaparken, artık oyuncu alt puan grubuna kaydırılır. Yukarı doğru eşlendirme yaparken, artık oyuncu üst puan grubuna kaydırılır.

 

Bir puan grubunun oyuncu sayısını çift yaparken, oyuncuların hak ettikleri rengi almalarını sağlayan ve farklı renklerle oynamış (oynayacak) oyuncuların sayısını azaltacak, oyuncuyu, artık oyuncu olarak belirleyin. (Maksi turnuvalarda, aşağı doğru eşlendirme yaparken artık oyuncu ile grubun son sırasındaki oyuncu arasındaki kuvvet puanı farkı, en fazla 100 puan olmalıdır, aksi halde en alttaki oyuncu artık oyuncu olur. Yukarı doğru eşlendirme yaparken, artık oyuncu ile grubun ilk sırasındaki oyuncu arasındaki kuvvet puanı farkı en fazla 100 puan olmalıdır, aksi halde en üstteki oyuncu artık oyuncu olur).

 

Beyaz isteyen oyuncuların sayısı ile siyah isteyen oyuncuların sayısı aynı ise, aşağı doğru eşlendirirken grubun en altındaki, yukarı doğru eşlendirirken grubun en üstündeki oyuncusu kaydırılır.

 

 

10.3. Aşağı yönde artık oyuncu belirlenmesinde seçenek varsa, kaydırılan gruptaki daha öncelikli artık oyuncuların rakipleri belirlendikten sonra, kalanlar arasında uygun bir rakip bulunabilen en alt sıradaki oyuncu, artık oyuncu olur.

 10.4. Yukarı yönde artık oyuncu belirlenmesinde seçenek varsa, kaydırılan gruptaki daha öncelikli artık oyuncuların rakipleri belirlendikten sonra, kalanlar arasında uygun bir rakip bulunabilen en üst sıradaki oyuncu, artık oyuncu olur.

 

 

10.5. Eğer, kaydırılan oyuncuya, yeni grubunda uygun bir rakip bulunamıyorsa, esas grubundan bir başka oyuncuyla değiştirilmelidir, yoksa bir sonraki gruba kaydırılacaktır.

10.6. Üst puan grubundan aşağıya kaymış artık oyuncuları içeren bir grup eşlendirilirken, ilk önce, en yüksek puanlı (puanlar eşitse en üst numaralı) artık oyuncu eşlendirilir.

 

10.6.1 Üst puan grubundan aşağıya kaydırılmış artık oyuncuları içeren bir grup          eşlendirilirken,          daha üst numaralı artık oyuncu önce      eşlendirilir.

 

10.6.2   Farklı puanlarla aşağıya kaymış oyuncuları içeren bir puan grubu eşlendirirken, en üst puanlı gruptan gelenler önce eşlendirilir (Bu, her zaman en üst numaralı oyuncu değildir.)

 

10.6.3 Aynı grup içinde aşağıdan ve yukarıdan gelmiş oyuncular varsa, (bu tabii ki orta grupta olur) önce aşağıya kayanlar, sonra yukarıya kayanlar ve nihayet kalan oyuncular eşlendirilir.

 

10.7. Alt puan grubundan yukarıya kaydırılmış artık oyuncuları içeren bir puan grubu eşlendirilirken, ilk önce en düşük puanlı (puanlar eşitse en alt numaralı) artık oyuncu eşlendirilir.

 

10.7.1 Alt puan grubundan yukarıya kaydırılmış artık oyuncuları içeren bir grup eşlendirilirken (grubun ikinci yarısındaki),  ilk        önce en alt    numaralı artık oyuncu eşlendirilir.

 

 

 

10.7.2   Farklı puanlarla yukarı kaymış oyuncuları içeren bir grubu eşlendirirken, en alt puanlı gruptan gelenler önce eşlendirilir. (Bu, her zaman en üst numaralı oyuncu değildir.)

10.7.3    Puan gruplarının ikinci yarısındaki bir grupta aşağıdan ve yukarıdan kaymış oyuncular varsa, önce yukarı kayanlar sonra aşağı kayanlar ve nihayet kalan oyuncular eşlendirilir.

 

10.8. Aşağı doğru eşlendirirken, artık oyuncu, rengi uygun olan en yüksek numaralı oyuncuyla eşlendirilir (maksi turnuvalarda 100 puan aşağıya kadar gidilebilir). Yukarı doğru eşlendirirken, artık oyuncu, rengi uygun olan en düşük numaralı oyuncuyla eşlendirilir (maksi turnuvalarda 100 puan aşağıya kadar gidilebilir).

 

10.9. Geçmişleri ve kayacakları grupta rakip bulabilme durumlarına göre dört tip artık oyuncu önem sırasına göre şöyle sıralanırlar

 

a.      Şu an bulunduğu gruba kayarak gelmiş ve bir sonraki grupta uygun rakip bulunamayan artık oyuncu,

b.      Şu an bulunduğu gruba kayarak gelmiş ve bir sonraki grupta uygun rakibi olan artık oyuncu,

c.      Bir sonraki grupta uygun rakip bulunamayan artık oyuncu,

d.       Bir sonraki grupta uygun bir rakibi olan artık oyuncu,

Artık oyuncu seçiminde olanak varsa, aşağıdaki öncelik sırasına dikkat edilmelidir:

a.      a tipi artık oyunculardan kaçının,

b.      b tipi artık oyunculardan kaçının,

c.      c tipi artık oyunculardan kaçının ,

10.10. Bir önceki turda kaydırılmış olan oyuncu aşağıdaki durumlara yol açıyorsa, grubun sayısını çift yapmak için kaydırılamaz.

·         Yapılan bu işlem, Madde 10.9. a, b ve c maddelerinde tanımlanan türden artık oyuncular çıkmasına yol açmamalı,

·         Yapılan bu işlem, gruptaki eşlendirme sayısını düşürmemeli,

11. Değiş Tokuş Kuralları

 

11.1. Madde 9. 4’de tanımlanan, öngörülen eşlendirme, eşlendirilecek oyuncuların daha önceki turlarda oynamamasını koşul koyan Madde 2’ye göre gözden geçirilir. Ve

a. aşağı doğru eşlendirirken, gözden geçirme en üst numaralı oyuncuyla başlar; eşlendirme Madde 2’ye aykırı ise, alt sıradaki oyuncu, uygun rakip bulunana dek değiştirilir; ya da,

b.  yukarı doğru eşlendirirken, gözden geçirme en alt numaralı oyuncuyla başlar; eşlendirme Madde 2’ye aykırı ise, üst sıradaki oyuncu, uygun rakip bulunana dek değiştirilir.

11.2. Aşağıdaki örnekte altı oyuncu vardır ve aşağı doğru eşlendirirken, gruptaki en üst numaralı oyuncu olan 1 numaralı oyuncuya uygun rakip bulunmaya çalışılır.

 

Altı oyunculu grubun öngörülen eşlendirmesi şöyledir:

1–4, 2–5, 3–6

Örneğin, daha önce oynadıkları için 1–4 uygun değilse, 4 ile 5 yer değiştirilir, o zaman:

1–5, 2–4, 3–6 olur

1–5 eşlendirmesi de uygun değilse bir değişiklik daha yapılır. Öngörülen eşlendirme (1. sütun) ve 1 numaraya uygun rakip bulmak için yapılan sonraki değişiklikler şöyledir:

 

 

1–4

1–5

1–6

1–3

1–2

2–5

2–4

2–4

2–5

3–5

3–6

3–6

3–5

4–6

4–6

11.3 1 numaraya uygun bir rakip bulduktan sonra, mesela 6 numara olabilir, 2 numaraya uygun rakip aranır.

 

1–6

1–6

1–6

1–3

1–2

2–4

2–5

2–3

2–6

3–5

3–5

3–4

4–5

4–5

4–6

11.4 2 numaraya uygun bir rakip aranırken 1 numaraya da uygun bir rakip bırakılmış olmalıdır. Eğer bu yapılmıyorsa, mesela 1 ve 2 aralarında ve 6 numara haricinde grubun tüm oyuncularıyla oynamışlarsa, 1–6 eşlendirmesi tutulur ve 2 numara grup dışına kaydırılır ve

 

a.      puan grubunun orijinal sayısı tek ve grubun sayısını çift yapmak için en altta yer alan 7 numaralı oyuncu kaydırılmış ise, onun yerine 2 numara kaydırılır ve 7, gruba geri alınır,

b.      puan grubunun orijinal sayısı çiftse, kalan oyunculardan 2 ile beraber grubun en düşük numaralı oyuncusu, grubun sayısını çift tutmak için kaydırılır,

Diğer değiş-tokuş örnekleri daha detaylı olarak “İsviçre Sistemi Eşlendirme Kuralları”nda (C04. B) bulunabilir.

12. Renk Atama Kuralları

 

12.1. Elden geldiğince, değiş-tokuş yoluyla her oyuncu sırayla renk değiştirecek; çift numaralı turlar sonunda eşit sayıda siyah ve beyazla oynamış olacaktır. Ayrıca,

a.      hiçbir oyuncuya, bir renk üst üste üç defa verilmeyecek, ve,

b.      hiçbir oyuncuya, bir renk üç fazla sayıda verilmeyecektir.

12.2 İlk gözden geçirme ve değiş-tokuşlardan sonra, eşlendirilen oyuncuların daha önce oynamamış olmaları sağlanabilir; ikinci gözden geçirmede gerekli yerlerde değiş-tokuş yapılarak olabildiğince her oyuncuya sırası gelen rengi verilir ve renk sayıları eşitlenir.

 

 

 

12.3. Eğer eşlendirilen oyunculardan birisi, son iki tur aynı renkte oynamışsa rengi değiştirilmelidir. Eğer her ikisi de son iki tur aynı rengi almış ve grup içinde de uygun rakip bulunamıyorsa, biri veya her ikisi de kaydırılır. 

12.4. Eşlendirilen oyuncuların ikisi de son tur aynı renkle oynamışlarsa, sırayla geri giderek renk geçmişlerine bakılır ve kimin renk değiştireceği belirlenir. Medyan ya da medyan üzeri grupta yer alan oyuncuların, renk geçmişleri de aynı ise, üst sıradaki oyuncuya sırası gelen rengi, söz konusu olan çift sayılı bir tur ise eşitliği sağlayan rengi verilir. Medyan altı grupta yer alan oyuncuların, renk geçmişleri de aynı ise, alt sıradaki oyuncuya sırası gelen rengi, söz konusu olan çift sayılı bir tur ise, eşitliği sağlayan rengi verilir.

12.5. Tek turlarda, olanaklı olduğu ölçüde, her oyuncuya, bir renk diğerinden sadece bir fazla verilecektir.

 

12.6. Çift turlarda, olanaklı olduğu ölçüde, her oyuncuya aynı sayıda siyah ve beyaz renk verilecektir.

 

Eşlendirilen her iki oyuncu da renk eşitlemesine gereksinim duyuyor ve başka oyuncularla da değiş-tokuş edilemiyorlarsa, Madde 12.4 uyarınca, kimin renginin eşitleneceğine renk geçmişine bakılarak karar verilir. Oyunculardan biri, bir rengi diğerinden iki fazla alacaktır. Madde 12.1. a ve 12.1. b’nin ihlal edilmemesi ve ilk fırsatta oyuncuların renk eşitliğinin sağlanması koşuluyla buna izin verilir.

12.7. Maksi turnuvalarda değiş-tokuş için aday seçiminde, sözgelimi, oyunculara sırası gelen renklerinin verilmesi amacıyla yapılan değiş-tokuşlarda, rating farkının 100 puan ya da altında olması koşulu aranır.

 

 

13. Son Tur Uygulanabilecek İstisnalar

 

Son turda, daha önce oynamamışlarsa aynı puanda olan oyuncuların eşlendirilmesini öngören Madde 3, renk eşitlemesi ve renklerin sırayla değişmesini düzenleyen maddelerden daha öncelikli olur. Bu, oyunculardan birinin aynı rengi üst üste 3 kez alması veya bir renkle diğerinden 3 fazla oynaması gerekse bile, böyledir.

C. Kısa Eşlendirme Örnekleri

 

 

14. Birinci Turun Eşlendirilmesi

 

14.1. Eğer oyuncu sayısı tek ise, kuvvet puanı sıralamasında en altta olan tur atlar.

14.2. 1 numaralı oyuncunun rengi kura ile belirlenir; listenin üst yarısındaki diğer tek numaralı oyuncular da 1 numaranın rengini alırlar. 2 numara ve üst yarıdaki diğer çift numaralar diğer rengi alırlar.

 

Kura çekimine bağlı olarak, 40 oyunculu bir turnuvanın ilk tur eşlendirmesi ya 1–21, 22–2, 3–23, 24–4 ya da, 21–1, 2–22, 23–3,  4–24. . . 20–40 şeklinde olur, ilk yazılan oyuncu beyazdır. Renklerin kurayla belirlendiği tek durum budur.

14.3. Oyunlarını kazanan oyuncular birer (1) puan, beraberlik yapanlar yarımşar (1/2) puan, kaybedenler ise sıfır (0) puan alır.

 

15. İkinci Tur

 

15.1. Oyuncular puanlarına göre gruplanırlar.

15.2. Tur Atlama.

 

Oyuncuların sayısı tekse, Madde 8’de açıklandığı gibi bir oyuncu tur atlar.

 

15.3. Eşlendirme en üst puan grubuyla (1 puan) başlar, en düşük puan grubuyla (0 puan) devam eder ve medyan grubuyla (0, 5) son bulur. Sonraki turların ikinci tur eşlendirmesi hakkında detaylı açıklama C.04.A bölümünde verilmiştir.

 

D. Diğer Konular

 

16. Eşitlik Bozma Kuralları

 

FIDE turnuvalarının çoğunda eşitlik bozma kuralları turnuva yönergesinde belirtilir. Bu yönergenin yokluğunda, eşitlik bozma öncelikleri aşağıdaki gibi belirlenir.

a. Katılımcılarının tümünün kuvvet puanına sahip olduğu isviçre sistemi turnuvalarda, eşitlik bozarken, önce, en düşük kuvvet puanlı birer rakibi çıkardıktan sonra kalanların toplamını alın. En yüksek toplama sahip olan oyuncu kazanır. Eğer hala eşitse birer düşük kuvvet puanlı rakibi daha çıkarın, eşitlik bozulana kadar aşama aşama gidin,

b. Bu durumun olmadığı isviçre sistemi turnuvalarda kademeli puan toplamına bakın. En yüksek toplama sahip olan oyuncu kazanır. Eğer hala eşitse, ilk tur puanlarını çıkarın, gerekirse ikinci turları ve gerekirse çıkarmaya devam edin. 

17. Geç Girişler

 

FIDE Turnuva kurallarına göre FIDE yarışmasında yer alacak olan bir katılımcı, önceden bildirilmiş olan kura çekimi öncesi, oyun yerine gelmezse, turnuvadan çıkarılır. Katılımcının geç kalması kaçınılmazsa, bunu yazılı olarak bildirmesi halinde istisnai bir uygulama yapılabilir. Başhakem, bu durumda “geç katılımcı” olarak aşağıdaki şekillerde kabul edebilir:

a.      Eğer oyuncu ilk tura yetişebilecekse, eşlendirme numarası verilerek olağan biçimde eşlendirmeye alınır,

b.      Eğer oyuncu ancak ikinci (veya üçüncü) tura yetişebilecekse, bulunamayacağı turlar için eşlendirmeye alınmaz. Oynamadığı turlar için puan almaz ve turnuvaya gelince eşlendirme numarası verilir ve eşlendirmeye dahil edilir. Bu durumlarda, oyunculara turnuva başında verilen eşlendirme numaraları geçicidir. Katılımcı listesi kapanınca numaralar kesinleşir ve çizelgelerde gerekli düzeltmeler yapılır. Ortada bulunmayan bir oyuncu tur atlatılamaz.

18. Oyuncuların Yararına Değişikler

 

FIDE İsviçre Kuralları oyuncuları tarafsız ve tutarlı bir biçimde eşlendirir ve farklı hakemler bu kuralları izlediğinde aynı eşlendirmeyi bulmalıdırlar. Unvan normu kazanabilmeleri için oyuncuların yararına olabilecek değişikliklerle ilgili bir teklif GRAZ Kongresinde red edilmiştir.

19. 1997 KIŞINEV Kongresinde belirtildiği gibi onaylanmış programlar aşağıda verilmiştir:

 

PETUNIA Hollanda Sistemi, GMB Lim Sistemi, SWISS CHESS Hollanda Sistemi, SVBOSS CHESS Hollanda Sistemi, DUBOV, BURSTEIN SİSTEMİ (GA 1998)

20. Turnuva Raporlarında Hakemin Bildirmesi Zorunlu Bilgiler:

 

20.1. FIDE’ye rapor hazırlanırken, hakem hangi resmi FIDE İsviçre Sisteminin kullanıldığını bildirecektir. (GA 1997)

 

20.2. Başka bir sistem kullanılacaksa, hakem bu sistemin kurallarını İsviçre Eşlendirme Komitesinin inceleyebilmesi için göndermek zorundadır. (GA 1997)

 

20.3. Bir oyuncunun norm alabilmesi için eşlendirmede değişiklik yapıldığı ispat edilebiliyorsa, Ölçüm-Terfi Komisyonuna bir rapor gönderilerek, Etik Komisyonun disiplin tedbirleri uygulaması sağlanabilir. (GA 1997)

21. Mevcut İsviçre Sistem Kurallarına Ekler
(Hollanda Sistemi)

 

B2, B5, ve B6’da verilen kurallar, son turda %50’den fazla puanlı gruplarda, var olandan daha fazla eşlendirmeye yol açıyorlarsa, kullanılmazlar. Bu kuralların uygulanmasıyla, eşlendirme sayısı değişmiyorsa, kullanılırlar.

22. Aynı Federasyondan Olanların Eşlendirilmesi

 

Yaş Grupları ve Gençler Dünya Şampiyonalarında aynı federasyona mensup ve %50’nin üzerinde puanı olan oyuncular son üç turda eşlendirilmeyecektir. (EB99)