Eğitim Kurulu Duyuruları

Ankara Yardımcı Antrenör Sınav Sonuçları

Ankara'da yapılan Yardımcı Antrenör Sınav Sonuçları belli oldu. Eksik belgesi olan kursiyerlerin eksik belgelerini  en geç 29 Mart  2006 Çarçamba gününe kadar Federasyonumuza getirmeleri gerekmektedir.

Avni Katipoğlu Grubu

Fatma Yılmaz Grubu

Gökhan Güvendik Grubu

Hakan Işılak Grubu

Antalya I.ve II.Kademe Antrenörlük Kurs Sınav Sonuçları

I.Kademe Sonuçlar

II.Kademe Sonuçlar

Sınavı Kazanan Antrenörlerimizden İstenilen Belgeler

Kurs ve Seminere Katılacakların Listesi

Antalya'da gerçekleşecek olan Yardımcı Antrenörlük Kursu, II. Kademe Antrenörlük Kursu ve Eğitim Seminerine katılacakların listesi aşağıda yer almaktadır.

Katılım Listesi

Antrenör Eğitim Semineri

18-24 Ocak 2006 tarihlerinde Antalya-Manavgat World Pegasos Otel'de, II. Kademe, Fide Instructor ve Fide Trainer ünvanına sahip antrenörlerimize FIDE Antrenör Komitesi Asbaşkanı GM Adrian MIKHALCHISHIN tarafından 36 saatlik bir eğitim semineri verilecektir. Tercumanlığı ve yardımcılığı FM Özgür SOLAKOĞLU yapacaktır. Tüm katılımcılara seminer sonunda sertifika verilecek, ve bu sertifikalar antrenörlük arası geçişlerde kullanılabileceklerdir.

Devamını oku...

Yardımcı Antrenör ve Antrenör kursu Antalya'da

Yaş Grupları Türkiye Şampiyonası Yarışması ile eş zamanlı ve aynı otelde gerçekleştirilecek olan Yardımcı Antrenör ve Antrenör Kursları 19-24 Ocak 2006 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. Kurslara katılım 40 kişi ile sınırlı olup başvuru önceliğine göre değerlendirme yapılacaktır.

Devamını oku...

Antrenör Denklik Prosedürü

Antrenör Kademeleri arası geçiş ve denklik prosedürü yayınlandı. Prosedür hükümleri uyarınca denklik hakedenlerin ilgili belgelerini hazırlayarak federasyona başvurmaları istenmektedir.

Fide Instructor belgesi almaya hak kazanmış olan antrenörlerimiz 3. Kademeye, Fide Trainer belgesi almaya hak kazanmış olan antrenörlerimiz ise 4. kademeye denktir.

3.Kademe ve 4.Kademe denklik işlemleri için federasyona gönderilmesi gereken belgeler;

  1. Dilekçe
  2. 4 adet fotoğraf
  3. Sağlık Raporu
  4. Savcılık iyi hal kağıdı
  5. Nüfus cüzdanı örneği
  6. Gençlik ve Spor İl Müdürlüğünden cezaları olmadığına dair yazı
  7. 3.kademe denklik bedeli: 120 YTL
  8. 4.kademe denklik bedeli: 165 YTL

Hesap Numarası: Garanti Bankası Anafartalar Caddesi Şubesi  711-629 98 19

Prosedür

Satrancın Yararları

 

 

 

  •  - Kötü alışkanlıklar edinilmesine engel olur. 

 

 - Planlı hareket etmenin önemini ve gerekliliğini kavratır. 

 

 -Süratli, doğru  ve çabuk düşünebilmeye yardımcı olur, olaylara doğru yorumlarla  yaklaşabilme yeteneklerini geliştirir.

 

 - Kişiliği ve karekteri olumlu yönde etkiler ve geliştirir.

 

 -"Kendine güven" duygusu aşılar ve bunu geliştirir.

 

 - Kendi güç ve yeteneklerini daha iyi tanıyarak,  bireysel güç ve yetenekleri açığa çıkarmaya ve bireysel doğru kararlar alabilmeye yardımcı olur.

 

 - Dikkatini tek konu üzerinde yoğunlaştırabilme alışkanlığı kazandırır. 

 

 -Diğer ders konularının daha iyi anlaşılıp kavramasına  yardımcı olur. Bilimselliği ön plana alarak araştırmalar yapmaya yönlendirir.

 

 - Konulara karşı şüpheci yaklaşımı benimsetir, onları ezberci zihniyetten arındırır.

 

 - Kişileri düşünen, araştıran, yargılayan varlıklar haline getirir ve  yaratıcılıklarında özgür bırakan bir ortam hazırlar.

 

 - Başarıya ancak ve ancak sistemli ve disiplinli bir çalışmayla varılabileceğini gösterir.

 

 - Mücadeleci bir ruh yapısına sahip olmanın gerekliliğini benimsetir.

 

 - Başarısızlıklar karşısında yılmamayı, başarı için daha da çok çalışmanın gerekli olduğunu öğretir.

 

 - Başarılardan büyük hazlar duyarak daha da başarılı olmaya yönlendirir.

 

 - Yepyeni hedefler göstererek bu yeni hedefler doğrultusunda motivasyon sağlar.

 

 - Kişilerin olumsuz bir yönünü, eksikliğini, veya bir davranış bozukluğunu hızlıca ortaya çıkarır.

 

 - Kurallara uymayı, dostça oynamayı, kaybetmeyi kabullenmeyi, kazananı kutlamayı öğretir.

 

 - Yakın dostluklar kurup daha çok sosyalleşmeye ve sosyal yaşamının zenginleşmesine yardımcı olur.

 

 - Satrancın yararlarını gösteren bütün bu maddeler, Milli Eğitimin de temel amaçlarındandır, Türk Milli  Eğitimi’nin  öğrenciler tarafından kazanılmasını istediği temel davranışlardır. Bu kadar pozitif etkisi olan bir araç kesinlikle bir 'EĞİTİM ARACI'dır. Yeryüzünde başka hiçbir araç, bu kadar olumlu davranışların hepsini birden bireylere kazandıramaz!

 

 

Öyleyse, çocuklarımızın olabildiğince küçük yaştan başlayarak 'Kişilik gelişiminde satrancın pozitif etkilerinden yararlanma’ amaçlanmalı, çocuklarımızın olumlu davranışlar sergilemelerini sağlamaya çalışmalı  bu amaç  bir  'görev' olarak benimsenmelidir.

 

 

Satranç Eğitimine Yönelik Akademik Çalışmalar

 

 

Satranç Eğitimine Yönelik Akademik Çalışmalar


İlköğretim 4. ve 5. sınıf satranç bilen öğrenciler ile satranç bilmeyen öğrencilerin doğal sayılara ilişkin dört işlem ve problem çözme başarılarının karşılaştırılması

Özet                                   Çalışma

Yukarıda yer alan çalışma, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Öğretim Görevlisi Reşat SADIK tarafından hazırlanmıştır.